Saturday, January 28, 2012

Bila Aku Bermonolog #2



Phoenix : Naim, ooo Naim.

Naim : Ye, mende gok ko ni Phoenix?

Phoenix : Wah, guane leh tubik (keluar) loghat Ganu ni? hahaha.

Naim : Aku kan belajar kat Ganu. Ha, ape hal ko panggil aku ni?

Phoenix : Aku nak tanya la, kenapa ko minat melukis?

Naim : Kenapa aku minat melukis? Hmm..sebab aku suka la. Hahaha.

Phoenix : Aku tanya serius la ni Naim oooiii.

Naim : Hahaha, aku gurau je la. Sensitif betul die ni. Tak ada la, bagi aku dengan melukis ni aku dapat hilangkan tension. Setiap lukisan ada makna yang tersendiri. Walaupun mata kasar tak dapat nak terjemahkan maksud yang tersirat, tapi mata hati ni dapat terjemahkannya sebab satu lukisan yang kita tak tahu maksudnya tu terlalu subjektif maknanya.

Phoenix : Oooo..maksud ko lukisan yang macam orang simbah cat tu ke? Aku fikir diorang saje je nak habiskan cat, tapi rupanya ada mesej yang tersembunyi.

Naim : Macam tu la pelukis-pelukis meluahkan perasaan mereka. Tapi aku takde la macam tu. Aku cuma melukis kartun je, hehehe. Lagipun aku ni tak pandai sangat melukis, sikit-sikit tu leh laa...hehehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...