Wednesday, January 4, 2012

Bila Aku Bermonolog #1

PHOENIX : Weh Naim, Study la. Dah pukul berapa dah ni.

NAIM : Alaa..awal lagi la. Biarlah aku main game ni dulu.


PHOENIX : Ade pulak macam tu, ko exam ape esok? Relax je.


NAIM : Aku exam BI, lagipun memang aku tengah study pun.


PHOENIX : Ha? Ko study ape ngah men game macam ni.


NAIM : Haa..kalau ko nak tahu, cara aku belajar bahasa Inggeris adalah dengan bermain game.


PHOENIX : Ha? pelik la ko ni.


NAIM : Tu la, ko tak tahu yang untuk kita mudah berbicara dalam bahasa Inggeris, kita perlu ada vocabulary yang cukup. Bagi aku, dengan main game ni dapat membantu aku untuk menambah jumlah vocabulary yang aku ade. Kalaulah aku tak tahu maksud sesuatu perkataan dalam game tu, aku akan rujuk kamus. Macam tu la cara aku belajar BI. Jadi jangan ko ingat main game ni xleh tambah ilmu kita.


PHOENIX : Ooo..haha. Faham, faham.

4 comments:

  1. ek elleh,ya lar tue..HAHA
    tp ada jgak boleh pkai,klau tgk kartun lg banyak...
    :))

    ReplyDelete
  2. blajar x smestinye hanya dengan buku..

    ReplyDelete
  3. mesti akan pastikan tidak melebihi bahasa melayu...B la tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...