Monday, October 31, 2011

Hak Islam Pada Mereka Yang Berhak



Dah lama dah kite dengar pasal nak jalankan hukum hudud...dah bermacam-macam respon kita dengar...dari kalangan Ulama', masyarakat, artis....dalam hal ni kite perlu letakkan satu persoalan.


" SIAPA YANG BERHAK UNTUK BINCANGKAN HAL INI?? "


Terkejut bile dengar kite mintak pandangan kaum lain..mintak pandangan CINA...INDIA dan sebagainye...hei KAWAN, ini HUKUM agama siapa? KITA ke MEREKA??
seharusnya perbincangan dibuat dengan mereka yang seagama...bukan agama lain..memang la kita ni hidup berbilang bangsa dan agama..tapi pandai2 la bezakan antara HAK AGAMA dan HAK KAUM...


Lagi satu...bila nak mintak pendapat..tanye la yang berhak..tanye la orang yang tahu hukum hakan Islam..korang mintak pendapat Artis buat ape?? nak cari publisiti ke?? korang salah la Bro, Sis...korang salah kaunter pertanyaan...


Bukan nak menyalahkan sape2..cume mohon untuk kite renung dan fikirkan...Malaysia sebuah negara Islam...dalam perlembagaan, agama rasmi kita agama Islam...pemimpin Islam...jadi Fikirkan cara Islam...bukan nak kate kite ketepikan kaum lain...x..hak mereka ada...tapi hak Islam tu nak campak mane??


Sama2 kita fikirkan...bukan aku nak menunding jari mana2 pihak...tapi Fikirkan..mana hak Islam..


Sekian

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...