Tuesday, February 21, 2012

Bila Aku Bermonolog #5


Naim : Weh, Phoenix! Kenapa ko murung-murung je macam ni? Ko ada masalah ke?

Phoenix : Aku sedih la Naim.

Naim : Laa..kenapa pulak ni? Cer cite kat aku ni Phoenix ooiii.

Phoenix : Yela, aku jeles la ngan ko. Ko dah ade yang punye tapi aku ni, masih lagi mencari-cari siapalah yang nak kat aku ni Naim.

Naim : Hahaha...apa la ko ni Phoenix. Setiap insan yang di lahirkan telah pun ditetapkan takdir untuk hidup dia. Jodoh, ajal maut dan macam-macam lagi telah pun Allah tetapkan. Jadi ko kena yakin dengan takdir yang telah Allah tentukan kat kite dan dalam masa yang sama, ko jugak perlu berusaha untuk mencari.

Phoenix : Erm, tapi kan Naim, mesti susah kan nak kekalkan satu-satu hubungan tu?

Naim : Yup, memang susah sebab tu la walaupun dah berkahwin tapi masih ada lagi mereka yang bercerai. Tetapi bukan masalah kewangan atau apa. Pensyarah aku bagitau sebab 'Communication Breakdown'. Sebab cara berkomunikasi pasangan tu tak ok. Aku ni bukan la doktor cinta sangat. Aku jugak bukan sorang yang kuat agama untuk cerita pasal agama. Tapi aku belajar dan aku kongsi.

Phoenix : Hahaha...bagus la ko ni. Thanks Naim!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...